יחסי ציבור למיתוג ופרסום

על יחסי ציבור ופרסום

יחסי ציבור קשורים באופן ישיר לתהליכי הפרסום והשיווק בכל עסק, חברה או ארגון.
בשונה מתהליכי הפרסום הקלאסיים הנחשבים למובהקים וברורים כמו למשל פרסומת ברדיו או בטלוויזיה, יח"צ נחשבים למורכבים יותר.
למעשה, ההגדרה הטובה ביותר ליחסי ציבור היא האופן שבו אנו משפיעים על קהלי היעד שלנו דרך שימוש באמצעי תקשורת שונים ובעזרת שחקנים או דמויות המובילים דעה.

 

למה קשה להבחין בין פרסום ליחסי ציבור?

ובכן, בעוד פרסום מוצג בתור פרסומת כמו שלט חוצות או פרסומת וידיאו, המסר המועבר באמצעות יח"צ מייצר סוג של דיון ציבורי.
הדיון מגביר מגדיל את המסרים שמטרתם ליצור סוג של אמון אצל הלקוחות שלנו.
בהחלט ניתן ליצור יחסי ציבור גם בעזרת פרסומת אבל האופן שבו המסר מוצג הוא שונה לגמרי.
זו הסיבה שעלינו להכיר בצורה מיטבית ועמוקה את קהלי היעד.
המאפיינים של כל קהל יעד ואת ערוצי התקשורת אליהם הוא נחשף.

היתרון המובהק של יחסי ציבור

היתרון המרכזי של פעילות איכותית של יח"צ ביטוי בא לידי ביטוי בכך שאנו מצליחים להעביר את המסרים שלנו במקומות אותם ”לא ניתן לרכוש בכסף“ כמו למשל תוכן שיווקי או רכישה של שטח פרסומי.
זה בעצם מה שמייצר סביב המותג שלנו אמינות. לצד זה, התמיכה בבעלי מקצוע שונים כמו מאמני כושר, רופאים, דיאטנים, מבקרי בניה וכדומה הופך את תהליך pr לאפקטיבי.

 

אילו תהליכים אפשר לנהל בעזרת יחסי ציבור?

פרט לכך שניתן ליצור שיח ציבורי, יח"צ עוזרים לנו לחשוף את השירותים והמוצרים של החברה שלנו ובכך להעלות את רמת המודעות כלפיהם, מעבר לבניית אתר תדמית או נוכחות ברשתות החברתיות, למשל.
בנוסף, באותו אופן אנו מחזקים את רמת שביעות הרצון של הלקוחות שלנו.
היבט אחרי בא לידי ביטוי ביצירת מערכת יחסים ענפה בין הציבור לצד ניהול משברים תקשורתיים בתקופות שונות.

 

הנקראים ביותר
פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?