שיווק מרפאות – 5 טיפים שכדאי לאמץ בתחום

אחד התחומים היותר תחרותיים הן כאן בישראל והן ברחבי העולם הוא התחום הרפואי. הכוונה ברפואה, היא לאו דווקא במעבר של ניתוח כירורגי או פרוצדורה רפואית מסובכת הדורשת למשל הרדמה או טשטוש. התחום מתפרש על פני אפיקים שונים וגם מרפאות העוסקות באתסטיקה של הגוף, טיפולי יופי אסתטיים, טיפולי שיניים ועוד נכנסים תחת ההגדרה של רפואה או פרא רפואה. מכיוון והתחרות מאוד גדולה, כדי לבלוט וליצור חשיפה של המרפאה שלנו עלינו להשקיע בתהליך ולבנות אסטרטגיה שנקראים שיווק מרפאות. הנה 10 טיפים ששווה לאמץ ולהכיר כדי להפוך את המרפאה שלכם למקצועית יותר, מוכרת יותר ורלוונטית יותר.

 

בנו אתר אינטרנט ובצעו מחקר מילות מפתח

אם עדיין אין לכם אתר אינטרנט תדמיתי, זה הזמן להקים אחד. מדובר הרי בתחום שמגלגל מיליוני שקלים בשנה. הגולשים היום מחפשים לצרוך את המידע שלהם דרך חיפוש פשוט שהם עושים בגוגל ולכן ברגע שיש לכם אתר תדמיתי איכותי, מקצועי ורלוונטי, יש סיכוי יותר גבוה שהאנשים הנכונים יגיעו אליכם. לאחר שתקימו אתר תצטרכו להיעזר במומחה דיגיטל או לבצע בעצמכם מחקר מילות מפתח. המחקר יאפשר לכם להבין על אילו נושאים לכתוב בתוך האתר ואילו ביטויים לקדם. למשל, הביטויים הפופולארים ביותר בתחום שאנשים מחפשים הם בדיקת MRI, בדיקת emg, הלבנת שיניים טבעית והסרת שיער בלייזר. כמובן שיש כל הזמן שינויים בכל תחום ועלינו להתעדכן ואחת לכמה חודשים לקדם ביטויים קצת שונים.

 

הכירו את האויב

אחד הדברים הכי חשובים בשיווק הוא להכיר את המתחרים שלכם. תבינו מול מי אתם עומדים, מה מייחד אותם, איך אתם מייחדים את עצמכם לעומתם, מהם אפיקי השיווק בהם המתחרים שלכם משקיעים ומידע נוסף שיכול לסייע לכם.

 

היו מעורבים ברשתות החברתיות

תוכלו להקים למרפאה שלכם עמוד עסקי בפייסבוק, פרופיל ברשת החברתית הפופולארית אינטסגרם וכמובן גם ערוץ יוטיוב דרכו תספקו מידע עדכני וחשוב לגולשים שלכם. שלושת הפלטפורמות הללו יכולות לקדם מאוד את המרפאה שלכם ולייצר חשיפה אדירה בהתאם לקהלי היעד אליהם אתם פונים. את הפייסבוק תוכלו לנצל לטובת העלאת פוסטים ייחודיים המספקים ערך מוסף לגולש, באינסטגרם ניתן להעלות תמונות של ”לפני ואחרי“ (רק אחרי שקיבלתם אישור של לקוחות לפרסום) וביוטיוב תוכלו להעלות תכנים מקצועיים שיעניינו את הגולשים שלכם ויניעו אותם לפעולה.

היו ממוקדים ותמיד תפנו לקהלי היעד שלכם

אחד הדברים הכי חשובים בשיווק הוא להישאר ממוקדים ולא להתפזר. בדקו היטב מיהם קהלי היעד שלכם, מה מאפיין אותם, מה מעניין אותם ומה פחות, מה הם אוהבים ומה הם שונאים, איפה הם נמצאים מבחינת מיקום אסטרטגי ומהן הדרכים הטובות ביותר להגיע אליהם. לפי זה תוכלו לבנות תכנית שיווק אסטרטגית המתאימה לאופי המרפאה שלכם ולתקציב העומד ברשותכם.

 

היעזרו במומחים

אם אין לכם מושג יותר מדי בשיווק, שווה להיעזר במישהו שיש לו מושג. הכל תלוי באיזה שלב אתם נמצאים, כמה לקוחות יש לכם ולכמה הייתם רוצים להגיע, איזה סוג של חשיפה אתם רוצים ליצור ומשם להתקדם. יש היום המון בעלי מקצוע שנחשבים למומחים לשיווק עסקים בין אם זה בונים, מעצבים ומקדמי אתרים, בין אם זה אנשי תוכן וקופירייטינג ובין אם מומחים בניהול פרופילים ברשתות החברתיות ובתחום קידום אתרים אורגני. פנייה למומחה בתחום לא רק תפנה לכם זמן יקר ותאפשר לכם להמשיך ולנהל את העסק שלכם, אלא תאפשר לכם לראות את קצב ההתקדמות של תהליך השיווק ולהשקיע את התקציב השיווקי שלכם במקומות הנכונים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הנקראים ביותר
פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?