מיתוג לעסקים – איך ממתגים עסק?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

אנו חיים בעידן שבו מרבית המידע אותו אנו שואבים או נחשפים אליו מגיע אלינו דרך אמצעים דיגיטליים בין אם זה דרך הרשתות החברתיות, אפליקציות בהן אנו פעילים, חיפוש במנועי החיפוש ושימוש במכשירים אלקטרוניים שונים. במקביל, יותר ויותר חברות ועסקים מרחיבים את הפעילות שלהם ומשלבים אותה במדיה הדיגיטלית, מחפשים מומחה קידום אתרים ומעצב גרפי, בונים אתר ועוד. זו רק אחת הסיבות שהופכת מיתוג לעסקים לאחד התהליכים הכי חשובים בהם עלינו להשקיע את הזמן, האנרגיה ושאר המשאבים של הארגון. בפוסט הבא בחרנו בקצרה לספר לכם מה זה מיתוג לעסקים, איך הוא קשור לנושא עיצוב גרפי, ואיך גם אתם יכולים למתג את העסק שלכם.

 

מה זה מיתוג לעסקים?

מיתוג לעסקים הוא בעצם סוג של מעטפת עיצובית בה אנו מייצרים לעסק שלנו זהות ובמקביל מאפשרים לקהלי היעד השונים שלנו להבין את הקונספט ואת הערכים שעל בסיסם העסק שלנו עובד. מיתוג עסקי כולל בתוכו מגוון רחב של פעולות דרכן אנו מוציאים החוצה את הפעילות השיווקית והפרסומית שלנו.

 

למה צריך מיתוג לעסקים?

ובכן, כל מסר שאנחנו מעבירים, כל כרטיס ביקור שאנחנו מחלקים, כל פוסט שאנחנו מעלים בפייסבוק עובר ללקוחות שלנו או ללקוחות הפוטנציאליים שלנו. לצערנו, אנו לא יכולים להישאר ליד אותם לקוחות 24 שעות ביממה וללוות אותם במה הם חושבים, איך הם מרגישים ומה הם היו רוצים לשנות וכאן בדיוק נכנס לתמונה מיתוג לעסקים. הרבה פעמים אנשים נחשפים לפרסום שלנו בלי שאנחנו נמצאים שם, ולכן עלינו לבנות את התהליך בצורה מדויקת כדי שכל אחד יוכל לקרוא את המסרים שלנו בצורה הכי נכונה.

אז איך עושים את זה?

 

  1. מה אנחנו מוכרים? אחד הדברים הכי חשובים הוא להגדיר בצורה מדויקת מה אנחנו מוכרים. מה המוצרים או השירותים שאנו מציעים ללקוחות שלנו. הסוגים, הכמויות, תהליך השירות, מועד האספקה – אלו הם דברים שחייבים להיות מוגדרים לפני שבונים אסטרטגיית מיתוג לעסק שלנו.
  2. מה הייחודיות שלי? לכל עסק יש את הייחודיות ואת היתרונות והחוזקות שלו בהשוואה למתחרים. עליכם לדעת בבירור מהם היתרונות שלכם על פני המתחרים ולהגדיר אותם. אם אין לכם ייחוד, עליכם להמציא אותו.
  3. למי אני מייעד את השירותים שלי? לפי שחושבים על עיצוב ווב או עיצוב לוגו למשל, עלינו להגדיר את קהלי היעד שלנו. האם מדובר בקהל פרטי, בבתי מלון, בארגונים גדולים, במוסדות חינוך וכדומה. ניתן גם להגדיר קהלי יעד אליהם עדין לא הגענו ולכן אנו מכוונים אליהם בעתיד. אחד האנשים שיכולים לסייע לנו עם אפיון קהל היעד וחשיפה מדוייקת באמצעות העברת המסרים בצורה הנכונה הוא איש יחסי ציבור, למשל.

 

אחרי שעברנו את שלושת השלבים הללו, ובעזרת סטודיו לעיצוב גרפי נוכל להבין איך אנחנו רוצים להיראות, איזה צבעים ישרתו אותנו, איזה גוונים אנחנו בוחרים, על אילו ערכים אנו מבססים את התהליך השיווקי החוצה ועוד. בשלב הבא, נוכל לייעד את הקמפיין או את האמצעים דרכם אנו מוציאים את עצמנו החוצה למקומות ספציפיים בין אם זה עיתונות, טלויזיה, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, שלטי חוצות, ניוזלטרים וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנקראים ביותר

דרכים לשיפור המכירות באינטרנט

חלום של בעלי עסקים רבים בעולם הוא להפוך לקמעונאים גדולים באינטרנט, למכור כמה שיותר דרך הרשת ושהתהליכים יעבדו בצורה אוטומטית ויעילה. מה

מי אמר אתר תדמית ולא קיבל?

מהו אתר תדמית ואת מי הוא משמש? כאשר אנו מתייחסים למילה תדמית, הדבר הראשון שעולה לנו לראש הוא דימוי. כלומר איך האדם

פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?