כיצד תגיעו לתוצאות מהירות בעזרת פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל המכונה גם קידום ממומן ו- PPC, כלומר Pay Per Click, מבוסס על שימוש במערכת הנקראית גוגל אדס. מדובר בשיטת פרסום מהירה, יעילה וממוקדת אשר מאפשרת לכל עסק להגיע לקהלי היעד הנכונים בזמן שהם מחפשים את השירות או המוצר הרלוונטי. תהליך הפרסום מאפשר להגדיל את התנועה והחשיפה של העסק, וכך גם את המכירות. היופי בשיטה הזו בא לידי ביטוי בכך שאנחנו משלמים רק עבור התוצאות.

 

איך אני אדע האם פרסום בגוגל מתאים ורלוונטי לעסק שלי?

קודם כל חשוב להבין שרוב הגולשים מבצעים את החיפושים שלהם בכלל מהסמרטפון ולא מהמחשב הביתי ולכן חשוב להשקיע בתהליך הנקרא בניית אתרים רספונסיביים, שמתאים לכל מסך, ולכל רזולוציה. בכדי להחליט האם קידום בגוגל מתאים לעסק שלכם, חשוב לשאול את עצמנו כמה שאלות. השאלה הראשונה שכדאי לשאול את עצמנו, היא האם בכלל יש לנו תקציב לזה. מדובר בשיטת פרסום יחסית יקרה. בנוסף, כדאי להכיר במקביל את כל שיטות הקידום, השיווק והפרסום האחרות בדיגיטל כמו למשל שיווק בפייסבוק ובאינסטגרם וגם לחקור מה עדיף עבור העסק שלנו. עוד שאלה שכדאי לשאול ולמעשה תעזור לנו לקבל החלטה היא האם הגולשים באמת מחפשים את מה שאנחנו מציעים בגוגל. השורה התחתונה היא כזו: קידום ממומן במנוע החיפוש גוגל מתאים לגולשים שמבצעים חיפוש ממוקדים ורלוונטיים לעסק שלנו. התקציב נקבע לפי הגולשים, רמת התחרות ובמוצרים שאנחנו מציעים.

 

קיימים כמה מושגים מרכזיים שכדאי להכיר בגוגל אדס

  1. מחיר – COST. מושג זה קובע כמה נשלם עבור הקמפיין שלנו או עבור קבוצה של מודעות.
  2. הופעות – IMPRESSIONS – כמות האנשים שהקליקו על גבי המודעה שלנו.
  3. מחיר לקלילק – CPC – COST PER CLICK – מחיר עבור מילה. זה התשלום שאנחנו משלמים, בכל פעם שלוחצים על המודעה שלנו.
  4. קליקים- CLICKS – כמה גולשים לחצו על המודעה שלנו.
  5. אחוזי הקלקה – CTR – CLICK THROUGH RATE – מדובר בעצם באחוז שמייצג את כמות הגולשים שלחצו על גבי המודעה שלנו. כלומר קליקים / מספר האנשים שראו את המודעות שלנו, כלומר הופעות.
  6. מחיר ממוצע לקליק- מחיר / למספר קליקים. ככל שהמחיר הממוצע לקליק גבוה יותר, ככה התחרות על הביטוי שאנחנו רוצים להופיע בו תהיה גבוהה יותר.
  7. המרה – CONVERSION – הקמת הקמפיין מתמקד בהנעת אנשים לבצע פעולה כמו השארת הפרטים, יצירת קשר ומכירה.

 

איך זה בעצם עובד?

בכל פעם, שאנחנו מחפשים ביטוי כלשהוא, האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל, יודע לדרג את המודעות שלנו לפי כל הקריטריונים שתיארנו קודם לכן ואז הוא מציג את המיקום שלהם בהתאם. למעשה, הקידום של המודעה נקבע לפי הדירוג שלה. ככל שהדירוג של המודעה גבוה יותר, ככה היא תקבל את התוצאה הגבוהה יותר. המחיר שנשלם על המודעה ייקבע לפי דירוג המודעה שאחרינו לפי חלקי ציון איכות. זה תופס, אלא אם כן, אנחנו המפרסמים היחידים או שהצענו את הביד הכי נמוך במכרז. בגוגל, יש ”הענשה“ עבור כאלה שמהמרים על מודעות עם ציון איכות נמוך, במחיר שהוא גבוה. לעומת זאת, גוגל נותנת נקודות זכות למי שמהר על מודעות עם ציון גבוה במחיר נמוך עבור קליק.

 

פרסום בגוגל- מה צריך לעשות?

בעיקרון יש שתי אפשרויות. האחת היא לבצע את תהליך הפרסום בעצמנו, אבל עלינו ללמוד היטב את המערכת של גוגל ואיך היא מתנהגל. אופציה נוספת היא לפנות למומחה או חברה מקצועית המתמחה בקידום ממומן בגוגל. כעת, כל שנותר לכם הוא לפרסם את עצמכם ולחכות לתנועה.

הנקראים ביותר
שיווק דיגיטלי לסטארטאפ

בכל שנה נסגרים עשרות, לפעמים מאות סטארטאפים, רק כאן בישראל. למעשה, רק חברה אחת מתוך כמה מאות חברות, באמת מצליחה, עומדת בכל

פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?