בכל שנה נסגרים עשרות, לפעמים מאות סטארטאפים, רק כאן בישראל. למעשה, רק חברה אחת מתוך כמה מאות חברות, באמת מצליחה, עומדת בכל המבחנים שניצבים במהלך הדרך ופורצת דרך. אחת הדרכים היותר טובות למנוע כישלון של מיזם סטארטאפ היא באמצעות שיווק דיגיטלי לסטארטאפ. שיווק נכון מאפשר למתג את הרעיון מתחילת הדרך ולחשוף אותו בצורה אופטימלית בהתאם לקהלי היעד אליהם אנחנו מכוונים. היזם נתנאל דוידי בחר להציג בפניכם את כל הסיבות בגללן מומלץ להשקיע בשיווק דיגיטלי לסטארטאפ.
חדירה מוצלחת וחלקה
אחת הסיבות העיקריות שכדאי להשקיע בשיווק חכם, היא משום שדרכו אנחנו יכולים לקדם את המיזם שלנו בצורה ייחודית, תוך כדי שכנוע חכם לבצע רכישה של המוצר או השירות. כמובן שבשלב הזה, המוצר צריך כבר להיות קיים, אחרי גיוס ושאר תהליכים. יש כאן חשיבות מאוד גדולה, ברמה הקריטית לאיך משווקים את הסטארטאפ, משום שאנחנו צריכים להגיע לקהל היעד שלנו, אחרת האסטרטגיה שלנו פשוט לא תעבוד.
איך אפשר לשווק את המיזם שלנו?
בעיקרון, יש כמה דרכים באמצעותן ניתן לשווק את המיזם שלנו בדיגיטל. דרך אחת, היא באמצעות שיווק במייל, כמו ניוזלטרים כאלה שמעודדים את הגולשים לפעולה. בנוסף, ניתן להקים למיזם שלנו אתר אינטרנט ודרכו להציג את כל המידע הרלוונטי ללקוחות שלנו, למתג את העסק בצורה חכמה. כמובן, שאחת הדרכים היותר טובות להשקיע בשיווק ופרסום בדיגיטל, היא תוך מקסום הפוטנציאל האדיר הקיים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכדומה. אם רוצים, תמיד אפשר להקים סוג של אפליקציה וגם זו דרך מעולה לשיווק אינטניסיבי.
טיפים לבניית אסטרטגיה שיווקית לסטארטאפ
- עלינו לשאול את עצמנו או יותר נכון את קהל היעד שלנו, עם אילו בעיות ומצבים הוא מתמודד ואיך המיזם שלנו, בעצם בא לתת מענה על אותן בעיות.
- עלינו להגדיר בצורה סופר מדוייקת את קהלי היעד שלנו, להבין מה הרגלי הקנייה שלהם, מה הם אוהבים ומה לא, מה הסטטוס שלהם, במה הם עובדים וכל מה שיכול להיות קשור ורלוונטי לאורח החיים שלהם.
- יש לבנות תקציב שיווקי עם הסתכלות קדימה.
- עלינו להבין במה אנחנו שונים בהשוואה לאחרים ואיך המוצר שלנו משרת את האחר.
- בנוסף, עלינו להגדיר את המטרות השיווקיות שלנו לאורך זמן, וכמובן, לבחור את האפיקים והפלטפורמות הרלוונטיים לשיווק ופרסום עבור המיזם הקיים שלנו.
- לאורך כל הדרך, יש לבצע שינויים בהתאם לנתונים סטטיסטיים שאנחנו מקבלים כתוצאה מאסטרטגיית השיווק.