איך עושים היום שיווק סטארטאפים מנצח?

שיווק הוא היבט חשוב מאוד בפעילות עסקים. באמצעותו מוצאים לקוחות, מרחיבים את מעגל הלקוחות, משמרים לקוחות קיימים, מחזקים את המותג והמוניטין ועוד. עבור סטארטאפים מדובר ביותר מכך – אצלם זה הוא היבט קריטי של ממש. מדוע?

 

שיווק סטארטאפים מתחיל בהצגת החברה לשוק

במקרים רבים, הציבור לא מכיר את הסטארטאפ וזאת, מכמה וכמה זוויות קריטיות לשם הצלחה מסחרית. ראשית, לא שמעו עליהם עדיין (לא מכירים את שם החברה). שנית, פעמים רבות הטכנולוגיה שלהם פורצת דרך ולא מוכרת לציבור. כמו כן – מי עומד מאחורי הסטארטאפ? אלה עשויים להיות אנשים בעלי ידע וניסיון משמעותיים מאוד – דבר שתורם לשיווק ומעודד לקוחות להצטרף. אלא שהציבור הרחב פעמים רבות לא מכיר את היזמים (אם כי לעתים מדובר ב"יזם סדרתי" ואז זה שונה מעט). לכן, אחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר, הוא להציג לציבור מידע על התקדמות הסטארטאפ. למשל ידיעה על גיוס שהציג היזם נתנאל נתי דוידי.

מיתוס הרעיון הגאוני

לרוב, אין מה לבנות על גישות שאומרות שהרעיון שלכם כל כך טוב, שהוא "ישווק את עצמו" ושהדברים יתקדמו מבחינה זו "מפה לאוזן". העולם מוצף ברעיונות ומוצרים חדשים. איך ישמעו על החידוש שלכם? בנוסף, האם יבינו במה מדובר? ישנו פעמים רבות אתגר ממשי בהסברת החידוש, בצורה פשוטה להבנה עבור קהל הלקוחות הפוטנציאלי. קחו לדוגמה נושאים כמו ביטקוין ובלוקצ'יין שקשור אליו – זה מסובך! היבט הסברת הרעיון יתקשר גם לנושא הבידול העסקי, אשר בעצמו מחובר להיבט המיתוג החשוב.

 

מי משווק?

אז אחרי ששמנו בצד את הרעיון ה"גאוני" שהחידוש ישווק את עצמו או שלא דרוש שיווק יוצא דופן, מובן שבהחלט דרושים מאמצי שיווק יוצאי דופן. כעת נשאלת השאלה – מי יעשה זאת? היזמים לרוב לא מומחים בשיווק וגם אם הם כן מומחים בכך, הם לא יכולים לחבוש את כול הכובעים בו זמנית. סטארטאפים נאלצים להיעזר בשורה ארוכה של מומחים, חלקם יקרים למדי, אך מדובר בהשקעות חיוניות ומשתלמות. כך בוודאי, לגבי השקעה במומחי שיווק. חשוב כמובן לבחור במי שמנוסה בכך, מאחר ששיווק סטארטאפים הוא תחום התמחות מיוחד בפני עצמו.

 

למי משווקים?

שיווק סטארטאפים פונה לפחות לשני קהלים. האחד, הוא משקיעים פוטנציאליים. השני, הוא לקוחות פוטנציאליים של המוצר או השירות בו מדובר, כאשר חלק ניכר מהשיווק ללקוחות מבוצע היום בדיגיטל; קידום אתרים אורגני בגוגל של אתרי אינטרנט, קמפיינים ממומנים, קידום ברשתות החברתיות, ועוד. בשני המקרים, הצלחת השיווק קריטית. בלי משקיעים אין ליוזמה "עתיד" בטווח הקרוב ובלי לקוחות, בכלל אין לה מה לחפש בשוק בטווח הארוך.

 

הנקראים ביותר
שיווק דיגיטלי לסטארטאפ

בכל שנה נסגרים עשרות, לפעמים מאות סטארטאפים, רק כאן בישראל. למעשה, רק חברה אחת מתוך כמה מאות חברות, באמת מצליחה, עומדת בכל

פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?