שיווק מוצרי עישון: מוגבל, אך לא מבוטל

לא כולם מודעים לעובדה הזו, אבל במסגרת החוק קיימת הגבלת שיווק מוצרי עישון על חברות המוכרות מוצרים אלו. בניגוד לדעה הרווחת, כיום לא ניתן להציג את מדף הסיגריות בחנויות, אלא יש להצניע אותו, כך גם לגבי מוצרי עישון אחרים.
כיום, קיימת לצורך עניין הזה החרגה, במידה ומדובר בחנויות ייעודיות למוצרי עישון. זאת כיוון שמי שמגיע אליהם ממילא מעשן. על כן, הדבר אינו רלוונטי. מעבר לכך, גם באינטרנט לא ניתן לספק פרטים, מעבר למספר פרטים טכניים ובסיסיים מאוד על המוצר עצמו. דבר נוסף שלא ניתן לפרסם הוא את העובדה שאותו מוצר עישון, כמו למשל וופורייזר, מתאים לאידוי קנאביס – שכן הוא אינו חוקי בישראל.

שיווק מוצרי עישון

כיצד ניתן לשווק מוצרי עישון?

אז כפי שציינו, לא ניתן לפרסם את מוצרי העישון בפרסום רגיל ועליו להיות בסיסי מאוד. לכן, בעלי החנויות הרגילות והחנויות האינטרנטיות מציעות ברחבי הרשת רק פירוט מזערי על המוצר: מהו אורך חיי הסוללה שלו, במידה ומדובר במוצר אלקטרוני, מה ניתן לאדות או לעשן באמצעות אותו מכשיר, בהתאם למותר בחוק כמובן, כמה זמן צריך לטעון את המכשיר, האם ניתן להפעיל את המכשיר באמצעות האפליקציה ועוד.
עיקר פעולות שיווק חנות טבק בגוגל, ושל יתר חנויות המוכרות מוצרי עישון בארץ, יתבצע בצורה מאוד מבוקרת ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט, בכדי לא לעבור על לשון החוק, כמובן – ולהיות חשופים לקנסות כבדים. לכן, רוב השיווק של המוצר צריך להיעשות בצורה פרונטלית אל מול הלקוח, המכיר את המוצר מהאינטרנט בצורה מאוד בסיסית.
כולנו יודעים למה לשווק באינטרנט – כיוון שאופציה זו חושפת את המוצר ללקוחות רבים. אבל גם לשיווק הפרונטלי ישנם יתרונות, למשל – כי כך הקונה רואה פיזית את המוצר. המשווק יציג בפניו את כל הפונקציות, עליהן לא ניתן להסביר במסגרת מגבלות החוק, וכך יראה באמת למה המוצר מסוגל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הנקראים ביותר
פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?