קידום אורגני בגוגל לעומת קידום אורגני בפייסבוק

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כאשר בית עסק מעוניין לקדם את עצמו ברשת בצורה אורגנית, כלומר, לא לשלם בצורה ישירה עבור הקלקות של גולשים על כל כניסה לאתר,עומדות בפניו, לצד אפשרויות שיווק רבות אחרות, שתי שיטות מרכזיות: קידום אורגני בגוגל וקידום אורגני של בית העסק בפייסבוק.
אבל היכן נעוץ ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לעומת קידום אורגני בפייסבוק?
מה נדרש בית העסק לעשות על מנת לקדם את העסק בכל אחד מן הערוצים?
איזה ערוץ מתאים יותר לצרכים של העסק? המשיכו לקרוא.

 

ההבדל העיקרי בין שיווק בגוגל לשיווק בפייסבוק

שיטת השיווק בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, ושיטת השיווק בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, נבדלות בינהן בכמה וכמה פרמטרים.

לא נעמוד על כלל ההבדלים במאמר הזה.
אולם נציין, מתי ירצה בית עסק לפנות לאפיק הקידום בגוגל ומי ירצה לפנות דווקא לפייסבוק.

 

ב-2 הערוצים יכולה להיות השפעה חיובית על המיתוג האישי והעסקי שלכם.
אך הם עדיין מאד שונים זה מזה. בואו נבין למה.

 

ובכן, מאחר שגוגל הינו מנוע חיפוש, אשר מציג תוצאות חיפוש עבור שאילתות שביצעו גולשים, הרי שהשיווק, במקרה זה, מתבצע במשיכה, ולא בדחיפה. למה הכוונה? המפגש של הגולש עם בית העסק שמייצר עבור הצעת ערך מתרחש ביוזמת הלקוח.
במקרה זה, הגולש הוא זה שהביע עניין במוצר, בשירות או במידע, ובית העסק מספק מענה לצורך שלו.

 

ההשלכה של שיטת השיווק הזאת על הסיכוי למכור ללקוח היא משמעותית.
עסקים שמקדמים את העסק בתוצאות הטבעיות במנועי החיפוש, למעשה מקבלים גולשים עם רמת בשלות גבוהה יותר וסיכויים גבוהים יותר להמרה.

 

לעומת זאת, השיווק בפייסבוק מתבצע, למעשה, בדחיפה.
כלומר, הגולש, אשר משוטט בפיד וצורך תכנים שונים, נתקל בתוכן שייצר בית העסק ומוגש לו בצורה טבעית, גם מבלי שחיפש באופן אקטיבי את השירות או המוצר שהציע בית העסק.
מחד, השיטה הזאת מייצרת לקוחות ברמת בשלות נמוכה יותר, וסיכויי ההמרה שלהם נמוכים יותר. בין היתר, משום שבחלק לא קטן מן המקרים, יגיע בית העסק ללקוח הפוטנציאלי בזמן לא מתאים, שלא נוח בו לגולש לצרוך מסרים שיווקיים.
מאידך, הפלטפורמה הזאת מאפשרת לבתי עסק להציע ללקוחות מוצרים או שירותים שהם לא היו מחפשים בעצמם, בצורה ויזואלית ומשכנעת.

 

מה נדרש בית עסק לבצע כדי לקדם בצורה אורגנית את העסק במנוע החיפוש?

בגדול, ניתן יהיה לחלק את תהליך הקידום האורגני של עמודי אתר בדפי תוצאות החיפוש למספר עולמות תוכן עיקריים:

 

תוכן – על מנת לקדם אתרים במנועי החיפוש הם חייבים להכיל תוכן ערכי ואמיתי, לא משוכפל ולא מועתק, כזה שמייצר ערך מוסף עבור הגולשים, שהוא מפורט ומנומק, ובאופן כללי מכסה את התחום או הנישה בצורה הטובה ביותר מכלל המתחרים בתחום.

 

קישורים חיצוניים – על מנת שאתר אינטרנט יוכל להתקדם היטב במנועי החיפוש, הוא נדרש, בין היתר, לבנות בהדרגה ובמתינות פרופיל קישורים חיצוניים שיפנו לעמודי האתר.
בניה כזאת צריכה להשעות מתוך אתרים רלוונטיים וסמכותיים, מה שישפיע על הסמכות שתיווצר לאתר בעיניים של מנוע החיפוש.

 

אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש – seo – בתהליך זה יותאמו דפי האתר השונים להצגה נכונה במנועי החיפוש.
בפרט, תעודכנה כותרות המטא של כלל הדפים החשובים וכך גם תיאורי המטא, ההיררכיה של האתר תסודר, וכך גם הכותרות וכותרות המשנה. בנוסף, יהיה צורך לדאוג לשילוב קישורים פנימיים בתוכן, לביצוע הפניות קבועות או זמניות בהתאם לצורך, לשפר את מבנה כתובות האתר, וכן לשפר את מהירות האתר וחווית המשתמש ועוד ועוד.

מה נדרש בית עסק לבצע כדי לקדם בצורה אורגנית את העסק בפייסבוק?

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מאפשרת לבתי עסק לנהל דף עסקי עבור העסק, ללא עלות.
עם זאת, בשנים האחרונות, החשיפה האורגנית של תכנים שונים המיוצרים באמצעות דפי פייסבוק של עסקים הולכת וקטנה, ובתי העסק נדרשים, למעשה, להשקיע לא מעט בתקציב הקידום הממומן בפייסבוק, על מנת להצליח ולהגיע לקהל היעד.

 

למרות כל זאת, יש לא מעט פעולות שיכול לבצע בית עסק, על מנת לקדם בצורה אורגנית את דף הפייסבוק שלו בשירותי הרשת החברתית, מבלי לשלם באופן ישיר על קידום התוכן:

 

יצירת תוכן ויזואלי – פייסבוק היא, למעשה, בית מארח לגולשים אשר מעוניינים להעביר את הזמן בכיף, ועיקר השימוש בה נעשה לצרכי בידור. מאחר שכך הם פני הדברים, פייסבוק נוטה לחשוף פוסטים ויזואליים בצורה משמעותית יותר מפוסטים המבוססים בעיקר על טקסט. לויזואליות ישנו תפקיד נוסף: היא מושכת את העין של קהל היעד. מצליחה להעביר את המסר המרכזי בזמן קצר מאוד, ומשכנעת יותר ויותר גולשים לצרוך את התוכן המעמיק יותר.

 

יצירת הצעת ערך – על מנת שגולשים יתעניינו במה שיש לכם להציע – צרו תכון אשר מייצר להם ערך כלשהו.
אבל חשוב לתת גם אינסנטיב אמיתי להגיב עליו, לשתף אותו, לתייג בו מכרים ועוד.
אחת השיטות שבעזרתן תוכלו לבצע זאת היא באמצעות משחקים, תחרויות וכו'.

 

לפעול בשם העסק – כאשר אתם מגיבים בשם הדף העסקי, מעורבים ומסייעים לגולשים במענה על שאלות בתחום ההתמחות שלכם, אתם מסייעים לתהליך מיצוב העסק והגדלת החשיפה האורגנית שלו.

מקווים שעזרנו לכם להבין קצת יותר מהו קידום אורגני בגוגל לעומת קידום אורגני בפייסבוק 🙂

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנקראים ביותר

מקדם אתרים – תחומי אחריות

מה תפקידו של מקדם אתרים? אז בניתם אתר והפכתם להיות חלק בלתי נפרד מהזירה העסקית הדיגיטלית. כעת אתם מתלבטים האם לבחור מקדם

פרסום כתבה באתר
מעוניין לפרסם כתבה
עם קישור לאתר שלך?