כששואלים מומחים לקידום אורגני בגוגל מהם הדברים הכי חשובים בתהליך הקידום של אתר, התשובה לרוב תתחלק לשניים, כאשר גם לשתי התשובות יש קשר הדוק והן: בניית קישורים חיצוניים ותוכן איכותי לאתר. למעשה, כחלק בלתי נפרד מהניסיון להגיע למקום הראשון בגוגל בביטויי מפתח מסוימים, זאת לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ובנינו אסטרטגיית קידום רלוונטית על בסיס חקר מתחרים, חשוב מאוד לשים דגש על בניית קישורים חיצוניים. גוגל רואה בקישור שמוביל מאתר X לאתר Y כסוג של המלצה. לכן, ברגע שיש קישור שמקשר בין שני דפים, הסורק של גוגל מסיק מכך שמדובר בעמוד עם רמת רלוונטיות גבוהה למה שהגולש חיפש.
ממש קל להבין זאת דרך דוגמא: נניח שגולש מחפש בגוגל את הביטוי ”מידע על לימודי אדריכלות“. הגולש מגיע לעמוד מסוים באתר מסוים ומקבל מידע לגבי הלימודים בהם הוא מביע עניין. הוא מגלה כמה זמן נמשכים הלימודים, מה לומדים ואילו סוגי עבודות הוא יכול למצוא בסיום הלימודים. בתוך העמוד, תוך כדי קריאה, הוא מגלה את הביטוי ”בתי ספר ללימוד אדריכלות בחו“ל“, מה שגורם לו להקיש על הביטוי ולקבל מידע רלוונטי נוסף. אותו קישור מוביל אותו לעמוד באתר אחר, מה שכמובן מעיד כי העמוד אכן עונה לדרישות של הגולש מבחינת התוכן.
קידום ובניית קישורים חיצוניים אינם מדע מדויק
חשוב לזכור כי קידום אורגני בגוגל הוא לא מדע מדויק. אם תנהגו באופן מסוים, או על בסיס אסטרטגיה ספציפית, אין זה ודאי שתגיעו לעמוד הראשון בגוגל. יחד עם זאת, ישנם פעולות ותהליכים שונים שאם תקפידו עליהם, הסיכוי שתוצאות הקידום ילכו לטובתכם אכן יעלה. למשל, הטמעת הקישורים באתרים רלוונטיים וסמכותיים, הקפדה על תוכן איכותי המספק ערך מוסף לגולש, התאמת האתר למובייל ועוד. על מנת לבצע כל זאת בצורה האופטימלית, ייתכן וכדאי להיעזר בשירותיו של יועץ קידום אתרים מקצועי.