מה חשוב לזכור אודות קמפיין ממומן בגוגל?
פרסום מודעות ממומנות בדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל, היא אחת הדרכים המהירות והיעילות ביותר להגדיל את התנועה לאתר שלכם, בין אן מדובר בבלוג או אתר תדמית, ובין אם בחנות אונליין או אתר לאיסוף לידים, וכדומה.
הרעיון של קמפיין ממומן בגוגל הוא די פשוט.
אתם משלמים לגוגל כסף בהתאם להקלקות שקיבלתם מגולשים על ביטויי החיפוש אותם אתם מקדמים, אלו הרלוונטיים כמובן לעסק או לשירות שאתם מציעים.
עלות הקליק תקבע על פי מכרז פנימי שמתנהל בגוגל (ביניכם ובין מפרסמים אחרים שמתחרים נגדכם מול אותם ביטויים).
על פי מידת העמידה שלכם בקריטריונים שגוגל מגדיר לכלל המפרסמים, כשהקריטריון המוביל נקרא CTR.
מה זה CTR בקמפיין ממומן בגוגל?
CTR הוא קריטריון חשוב מאוד שגוגל קובע לכל קמפיין בגוגל, והמשמעות שלו היא למעשה שיעור ההקלקה.
כלומר, כמות האנשים שלחצו על המודעה שלכם מתוך כמות האנשים שנחשפו אליה.
CTR גבוה יעיד אם כך על רלוונטיות גבוהה של המודעה שלכם ביחס לביטוי המפתח שהוקלד על ידי הגולש.
כשלוקחים בחשבון שהדבר החשוב ביותר לגוגל הוא לשמור על רלוונטיות גבוהה לגולשים שלו, CTR גבוה צפוי להוריד את העלות שלכם לקליק.
זכרו. אם גוגל מרוויח על כל הקלקה על המודעה שלכם המתמודדת על ביטוי מסוים, איזו מודעה לדעתכם הוא יעדיף להציג גבוה יותר? את זו שמקליקים עליה הרבה או מעט? ודאי שגוגל יקדם יותר את הרלוונטית ביותר לביטוי, וזאת אף למרות שאולי הצעתם מחיר נמוך יותר לקליק באותו מכרז. הלא מה יעזור לגוגל מחיר גבוה לקליק שהציע מפרסם עם מודעה לא רלוונטית שאיש לא מקליק עליה?
המסקנות
- גוגל מרוויח מלחיצות על מודעות בקמפיין ממומן
- חשוב לחקור כיצד המתחרים שלכם פועלים, הן מבחינת מחיר לקליק והן מבחינת ניסוח המודעות
- גוגל תמיד יעדיף מודעות בעלות CTR גבוה
- חשוב לבצע אופטימיזציה שוטפת לקמפיין כדי לייצר גרסאות טובות יותר למודעות שלכם, זאת במטרה להגדיל את כמות ההקלקות ולהעלות את ה CTR
- מומלץ לשלב גם קידום אורגני לאתר עם קמפיין ממומן – השקעה מתונה אך בטוחה לטווח הרחוק